Ned Ned   HjemTil hovedside
Pulterkammeret

Regneopgaver for 7. klasse gennem diverse undervisningsreformer!

* * * 1 9 5 0 * * *

* * * 1 9 6 0 * * *

SP.

* * * 1 9 7 0 * * *

SP.

* * * 1 9 7 6 * * *


Bar

* * * 1 9 8 0 * * *

SP.

* * * 1 9 8 7 * * *

SP.

* * * 1 9 9 2 * * *


* * * 2 0 0 5 * * *

SP.


Den lille lovsamling

radar

  1. Intet er umuligt for den, der ikke kan selv (Weilers lov)

  2. Hvis du løber hovedet mod væggen, bør du se dig om efter døren. (Aukens handlingsprincip)

  3. Spar på kræfterne - brug en større hammer (Anthonys lov)

  4. Alle store opdagelser skyldes fejltagelser. (Youngs lov)

  5. Gentag aldrig et succesfuldt forsøg. (Fetts lov)

  6. Hvis et forsøg lykkedes, er der fejl i opstillingen.

  7. Jo større overtidsbetaling - desto større forsinkelser.

  8. Fælles uvidenhed gør stærk

  9. I et hierarki vil enhver stige til sit niveau af inkompetence (Peters princip).

  10. Hvis man ikke kan undgå at træffe en beslutning, så nedsæt et udvalg.

  11. Hvis alt andet glipper - prøv brugsanvisningen. (Cahns læresætning)

  12. En ekspert er en person, der undgår de små fejl til fordel for de store brølere.

  13. Ethvert system, der afhænger af menneskets pålidelighed, er upålideligt.

  14. Intet problem er så kompliceret, at det ikke kan gøres mere indviklet

  15. En TV-journalist er en person, der skiller avnerne fra kornet - og sender avnerne.

  16. Ethvert EDB-program, der fungerer perfekt, er forældet.

  17. Ethvert problem tager den tid, der er til rådighed.

  18. Arbejdet udvides indtil det udfylder den tid, der er til rådighed. (Parkinson)

  19. 1. Den som kan, gør det.
    2. Den som ikke kan, underviser.
    3. Den som ikke kan undervise, bliver leder.

  20. Hvis fakta ikke passer med teorien, må man skaffe sig af med fakta. (Maiers lov)

  21. Mænd og nationer vil opføre sig rationelt - når alle andre muligheder er udtømte. (Katz´ lov)

  22. Når man har fået en ny hammer ligner alting søm.

  23. Intet eksperiment er en total fiasko - det kan altid bruges som et dårligt eksempel.

  24. Computere er upålidelige, men mennesker er endnu mere upålidelige.

  25. Ethvert system, der er afhængige af menneskets pålidelighed er upålideligt. (Gilbs lov)

  26. Med tilstrækkelig forskning, kan man underbygge enhver teori.

  27. I Danmark kan alle analfabeterne læse og skrive (Poul Henningsen)

  28. Enhver revolutionerende ide fremkalder 3 reaktionstrin:
    1. Der er umuligt - spild ikke min tid.
    2. Det er måske muligt, men det kan ikke betale sig.
    3. Det har jeg hele tiden sagt er en god ide.

  29. Plagiat er at skrive af efter 1
    Forskning og videnskab er at skrive af efter mere end 1 kilde.
(Fra flere kilder)

SP.

Op Til top   HjemTil hovedside

   Oprettet dec. 1998 -*    opdateret d. 17-12-2000